Lemonsoft alustapalvelut käyttäjätunnukset

Lemonsoft alustapalveluiden RemoteApp (Desktop)-tunnuksien tilaukset: https://lemonsoft.fi/alustatilaus/

  • Huom! Vain Alustapalveluiden RemoteApp-tunnuksien tilaukset. LemonOnline-tunnuksia voi pääkäyttäjä hallita käyttäjähallinnasta.

Kirjautuminen alustapalvelut selaimella, RemoteApp/Desktop

Mene selaimella osoitteeseen: https://gateway.saas.cldpart.net/RDWeb
Anna saamasi käyttäjätunnus ja salasana.

Domain\Username = Käyttäjätunnus
Password = Salasana

Valitse ”Sign in”.

rdweb

Avaa Lemonsoft kohdasta ”Lemonsoft SaaS”. Voit myös lopettaa Lemonsoft-istunnon, klikkaa ”Lopeta istunto” -kuvaketta.rdsweb2

 

 

Tarkista tulostimet ja levyasemat ennen SaaS-käynnistystä. Valitsemalla kohdasta ”Show Details” pääset lisäämään omat tulostimet sekä levyasemat. Suosittelemme tekemään tämän käyttöönoton yhteydessä, jotta asetukset tallentuvat ensimmäisellä kerralla

 

rdweb3

rdweb4

Lemonsoft-sisäänkirjautuminen. Klikkaa ”Connect”.

rdweb5

Huom! Jos käytössäsi on Sovelluspalvelin, varmista kirjautumisen jälkeen että ”Tervetuloa”-ikkunassa on oikea SQL-palvelin ja valittuna on ”Nykyinen käyttäjä” valinta. Jos et tiedä SQL-palvelinta, ole yhteydessä asiakaspalveluumme: http://www.lemonsoft.fi/asiakaspalvelu/

Jos kirjautumisen jälkeen Yrityslistassa ei ole valittavana yritystä, varmista että pääkäyttäjä on lisännyt uudet käyttäjätunnukset ja aktivoinut lisenssit Lemonsoft käyttäjähallintaan: Käyttäjä- ja lisenssihallinta

RemoteApp-kuvakkeella kirjautuminen

Kun olet saanut sähköpostiisi Lemonsoft käyttäjätunnukset, tallenna liittenä oleva RDP-pikakuvake tietokoneesi työpöydälle. Käynnistä ohjelma pikakuvakkeesta.

rdsTarkista tulostimet ja levyasemat ennen SaaS-käynnistystä. Valitsemalla kohdasta ”Show Details” pääset lisäämään omat tulostimet sekä levyasemat. Suosittelemme tekemään tämän käyttöönoton yhteydessä, jotta asetukset tallentuvat ensimmäisellä kerralla.

rdweb3

rdweb4

Salasanan vaihto

Ohjeet alustapalveluiden RemoteApp salasanojen vaihtoon löydät täältä.

Lemonsoft RemoteApp hidastelee

Jos Lemonsoft RemoteApp hidastelee löydät ohjeita vikaselvitykseen täältä.

Lisenssien aktivoiminen / siirtäminen toisille käyttäjille

Löydät ohjeet lisenssien aktivoimiseen tai siirtoon täältä.

Levyasemat tai tulostimet eivät toimi

Mitä teen jos tiedostojen tallentaminen omalle levyasemalle ei toimi? Tai tulostin katoaa?
Tarkista ensin, että levyasemat ja tulostimet ovat aktiivisina RemoteApp-asetuksissa. Voit tarkistaa kirjautumalla SaaS-pilvipalveluun seuraavassa kohdassa (ikkunaan pääsee vain, jos käyttäjä on kirjautunut ulos).
Valitse ”Show Details”.

rdweb4
Jos olet tarkistanut seuraavat asetukset ja ongelma on edelleen ajankohtainen, käynnistä tietokone uudelleen ja odota uudelleenkirjautumista vähintään 5 minuuttia, jotta saat uuden istunnon palvelimelta.

Rajoitus-ikkuna avautuu, kun yritän tallentaa tiedostoja

Rajoitus-ikkunan avautuminen johtuu Windows-käyttöryhmän oikeuksista, jotka palvelimen ylläpitäjä on tehnyt. Ikkuna avautuu yleensä 1-3 kertaa, mutta pääset jatkamaan painamalla ”Ok” painiketta. Kyseinen toiminto ei estä tiedostojen tallentamista oman tietokoneen levyasemalle.

Tiedostojen tallentaminen oman tietokoneen levyasemalle ei onnistu

Omat levyasemat näkyvät Tallenna / Avaa -ikkunoissa kohdassa ”Tämä tietokone” | ”(C-palvelimella) Oman-tietokoneen-nimi”. Pääset tallentamaan tiedot oman tietokoneesi levyasemalle tai verkkolevylle. Jos levyasemat eivät näy, katso kohta ”Levyasemat tai tulostimet eivät näy Lemonsoftissa”

Lemonsoft on jumiutunut, mitä teen?

Jos Lemonsoft on jumiutunut jostakin syystä, suosittelemme sammuttamaan tehtävienhallinnasta (Task Manager) mstsc.exe -nimisen ohjelman.
1. Avaa tehtävienhallinta (Task Manager)
2. Valitse Prosessit-välilehti
3. Valitse ohjelma mstsc.exe (Etätyöpöytäyhteys)
4. Valitse hiiren kakkospainikkeella ”End task” (Lopeta tehtävä).
Tämän jälkeen on suositeltavaa odottaa 5-10 minuuttia, jolloin istunto kirjautuu ulos palvelimelta.

 

Jos ohjelma ei kuitenkaan ole sulkeutunut, valitse Lemonsoft RemoteApp -ikkuna aktiiviseksi ja anna komento Ctrl+Alt+END ja valitse ”Kirjaudu ulos”.

Jos kirjautuminen ei tämänkään jälkeen onnistu, olethan yhteydessä Lemonsoftin asiakaspalveluun: www.lemonsoft.fi/asiakaspalvelu

Microsoft Office / PDF -ohjelmat

Olemme asentaneet jokaiselle palvelimelle oletusohjelmat, joilla
tarvittavat tiedot saadaan avattua Lemonsoftista näytölle:
• Office Word viewer
• Office Excel viewer
• Adobe PDF Reader

Microsoft Office-paketti on hankittavissa virtuaalipalvelimelle, otathan yhteyttä myyntiin: ratkaisumyynti@lemonsoft.fi.