Suomen kesä on tänä vuonna osoittanut parhaita puoliaan jo hyvin varhaisessa vaiheessa. Hellepäivistäkin on saatu nauttia useissa paikoissa ympäri maata jo moninkertainen määrä koko viime kesään verrattuna. Toivoa kuitenkin sopii, että hellepäivien pajatso ei ole heti alkukesästä tyhjentynyt, vaan aurinkoista ja lämmintä säätä riittää myös varsinaisemmalle lomakaudelle.

Asiakaskokemus on termi, mikä on monissa yrityksissä toimialasta riippumatta nostettu viimeaikoina esille. Me Lemonsoftilla emme ole vain nostaneet asiaa esille, olemme antaneet sille merkittävän roolin kun kehitämme asiakaspolkuamme ja asiakkaan kokonaiskokemusta yhteistyöstämme. Se ohjaa myös strategisesti kaikkea tekemistämme joka päivä.

Alkuvuonna ryhdyimme panostamaan merkittävällä tavalla asiakaskokemuksen kehittämiseen ja tulemme panostamaan tähän jatkossakin voimakkaasti. Toimipisteestä, osastosta tai tehtävästä riippumatta valmennamme koko henkilökuntaamme yhä paremman asiakaskokemuksen toteuttamiseksi ja sitä kautta haluamme tarjota asiakkaillemme parhaan laadun tarjoamissamme ratkaisuissa ja palveluissa.

Kaikki yritykset, jotka ovat aidosti analysoineet oman asiakaskokemuksensa tuottamista, ovat voineet havaita, että sen eteen voidaan tehdä vielä paljon ja usein pienistäkin asioista syntyy huomattavaa parannusta. Me Lemonsoftilla havaitsimme myös, että tekemistä asiakaskokemuksen kehittämiseksi vielä riittää. Positiivistahan on kuitenkin tiedostaa sekin, että kaikkea mitä asian eteen voidaan tehdä ei ole vielä tehty. Asiakaskokemuksen kehittäminen ei ole meillä mikään yksittäinen projekti vaan se myös ohjaa strategisesti tekemistämme pitkällä aikavälillä.

Lemonsoft kiinnostaa edelleen niin yrityksenä kuin tuotteena. Kuluvan vuoden viiden ensimmäisen kuukauden aikana on Lemonsoft valittu toiminnanohjausjärjestelmäksi 200 yrityksessä. Tämä kertoo edelleen sitä viestiä, että luottamus Lemonsoftiin on markkinoilla vahva ja tämä viestin olemme luonnollisesti vastaanottaneet ilolla ja samalla tiedostaen, että saamamme luottamuksen eteen tulee tehdä joka päivä töitä, luottamus tulee siis säilyttää ja samalla kehittää sitä yhdessä asiakaskokemuskokonaisuuden kanssa edelleen.

Liikevaihdollisesti mitattuna vuoden viiden ensimmäisen kuukauden aikana on kasvua ollut 13% edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Lemonsoftin on huomattu olevan myös kiinnostava työnantaja. Toki pitkäjänteinen työ hyvän työnantajakokemuksen toteuttamiseksi ei ole näin ollut turhaa, vaan se on tuottanut odotettua ja haluttua tulosta. Tällä hetkellä meitä onkin jo 75 Lemonsoftilaista.

Paljon olisi toki muutakin kerrottavaa, mutta ajankohtaisimmat asiat pyrimme aina uutisoimaan aiemmin keväällä julkaistuilla uusilla lemonnews.fi –sivuillamme. Näitä sivuja kannattaakin aina silloin tällöin käydä vilkaisemassa. Siellä uutisoidaan asioita niin Lemonsoftista yrityksenä kuin Lemonsoft ohjelmiston käyttöön liittyvistä asioista ja käyttövinkeistä.

Sen pidemmittä puheitta, nyt on aika alkaa pikkuhiljaa valmistautumaan kohta koittavaan Juhannukseen.

Haluan toivottaa niin omasta kuin koko Lemonsoft Oy:n puolesta Sinulle rentouttavaa ja virkistävää kesää! Samalla todettakoon, että tämä on osaltani viimeinen blogikirjoitus Lemonsoftilla. Kuten aiemmin keväällä jo viestimme, tulen jättämään kapulan seuraajalleni lähitulevaisuudessa. Siksi haluankin kiittää kaikkia asiakkaitamme sekä yhteistyökumppaneitamme kuluneista vuosista ja toivottaa menestystä tulevaisuuteen.

Ja vielä muistutuksena, että Lemonsoft palvelee asiakkaitaan tänäkin kesänä läpi Suomen suven.

Jari Rättyä
toimitusjohtaja
Lemonsoft Oy