LemonKonsultointi

Kun yrityksesi kasvaa ja kehittyy, myös liiketoiminnan hallinnan ja kehittämisen tarpeet kasvavat sekä kehittyvät. Lemonsoftin avulla tämä onnistuu tehokkaammin ja tarjoammekin yrityksenne toiminnan kehittämiseen maksullista asiantuntijapalvelua, LemonKonsultointia. Olipa kyseessä Lemonsoftin käytön tehostaminen tai laajentaminen, yrityksen muuttuneet liiketoimintaprosessit tai eri ohjelmistojen yhteensovittaminen, asiantuntijamme ovat apuna kaikenlaisissa muutostilanteissa. Hyödyntämällä asiantuntijan apua varmistat, että juuri teille sopiva ratkaisu löytyy. Tyypillisiä asiantuntijatöitä ovat myös erilaiset kartoitukset, määrittelyt, räätälöinnit sekä ohjelmistojen väliset integraatiot. LemonKonsultointi on aina asiakaskohtaista ja palvelun sisältö sovitaan erikseen. Palvelu skaalautuu yksittäisen asian ratkaisusta jatkuvaan kuukausittaiseen LemonCare -palveluun.
 

LemonCare

LemonCare on jatkuvan konsultoinnin konsepti, jonka avulla sparraamme yrityksesi strategian ja jatkuvan kehittymisen huippuluokkaan. Palvelu sopii yhtä hyvin määräajaksi ennalta sovittuun muutosprojektiin kuin myös osaksi yrityksen strategiaakin. Palvelun avulla ulkoistat vastuun Lemonsoftin käytön kehityksestä asiantuntijalle ja nautit itse kehittymisen mukanaan tuomista hedelmistä.

LemonCare on asiakaskohtainen ratkaisu, jossa saat oman asiantuntijan käyttöösi 12 kuukauden jaksoissa. Palvelu sisältää 6, 12 tai 24 säännöllistä etätapaamista. Etätapaaminen kestää noin tunnin ja sovimme ajankohdat kalenteriin hyvissä ajoin etukäteen. Etäpalaveri pidetään pääkäyttäjän kanssa ja siinä käsitellään mm. seuraavia asioita:

  • Avoimet asiat ja niiden statukset
  • Uudet kehityskohteet
  • Tulevat versiopäivitykset ja ennakkoinfo niistä
  • Käyttäjien ajankohtaiset asiat
  • Lokitietojen analysointi, ympäristö
  • Manuaaliset toimet ja toimenpiteet niiden digitalisoimiseksi
  • Käyttäjien ohjaaminen ohjelmiston tehokkaampaan hyödyntämiseen
  • Muut toivomasi asiat

Voit laajentaa palvelua asiantuntijan kanssa haluttuun suuntaan. Palvelu voi sisältää vaikkapa tietyn määrän räätälöintejä tai koulutuksia tietyn ajan.

Hinta: 550€/850€/1500€ tapaamisten määrien (6/12/24) mukaan. Suosittelemme ensimmäistä tapaamista paikan päällä, jolloin veloitamme myös matkakulut. Voit laajentaa LemonCarea etänä tai paikanpäällä tapahtuvaan koulutukseen. Tällöin puolen päivän hinta on 480€ ja koko päivän 900€. Tuntiveloitus LemonCare-konsultoinnista on 120€. Hintoihin lisätään arvonlisävero.

Raporttiräätälöinnit

Lemonsoft sisältää jo nyt yli 1000 vakioraporttia. Vakioraportit soveltuvat suurimpaan osaan käyttötarkoituksista sellaisinaan, mutta lähes jokaisella yrityksellä on myös omia raportointitarpeita. Raporttien muokkaaminen onnistuu kyllä asiaan vihkiytyneeltä, mutta mikäli et ole muokannut raportteja aiemmin, kannattaa raporttiräätälöinti tilata meiltä. Voit lukea raporttien muokkaamisesta Opi uutta -artikkelista.

Kun tarvitset kokonaan uuden raportin, tai muokkausta olemassa olevaan raporttiin, ole yhteydessä meihin ja saat meiltä tarjouksen raporttiräätälöinnistä. Uuden raportin tyypillinen toimitusaika on 1-2 viikkoa tilauksesta.

Kun pyydät tarjouksen raporttiräätälöinnistä, ilmoita pyynnössä nämä asiat:

  • Vakioraporttipohjan nimi (ihan tiedostonimi) josta lähdetään liikkeelle
  • Kuvaus muutoksesta. Piirrä vaikka vakiopohjaan muutokset ja skannaa liite mukaan.
  • Rajaukset, tuleeko uusia, poistetaanko vanhoja. Minkä tyyppinen rajauskentän tulee olla (valintalista, alkuarvo-loppuarvo, pilkulla eroteltu lista, tekstikenttä) ja mikä on oletusrajaus
  • Ryhmittely, muuttuuko ryhmittely
  • Sorttaus, tuleeko uusia sarakkeita sorttauksen perusteeksi

Lähetä tarjouspyyntö Service Deskiimme sähköpostitse osoitteeseen helpdesk@lemonsoft.fi.

Huomaathan, että raportit eivät yleensä ole versiosidonnaisia, joten niillä ei ole ylläpitoa.
Maksat siis kertamaksun raportin tekemisestä. Raportin mukana saat asennusohjeet, mutta autamme tarvittaessa asentamisessa. Pyydämme sinua testaamaan raportin takuuaikana, joka on 14 päivää.

Saatamme ajoittain tehdä tietokantamuutoksia, jotka vaikuttavat raportin toimintaan. Mainitsemme näistä muutoksista versiosaatteessa, jotta voit varmistaa räätälöityjen raporttien toimivuuden.
Koska raportit ovat kertamaksuperusteisia, räätälöimme tarvittaessa raportin uudelleen veloitusta vastaan.

Hinta: Tarjouksen mukaan, tyypillisesti 200 euroa +alv.

Pääkäyttäjäpalvelu

Yrityksen pääkäyttäjällä on iso merkitys toiminnanohjausjärjestelmän oikeanlaisen hyödyntämisen kannalta. Pääkäyttäjä toimii yhteyshenkilönä kaikissa Lemonsoftiin liittyvissä asioissa ja auttaa yrityksen muita käyttäjiä heidän päivittäisissä rutiineissaan. Pääkäyttäjän apuna toimii Lemonsoftin Service Desk.

Voit ulkoistaa osan pääkäyttäjän tehtävistä meille. Pääkäyttäjäpalvelu sisältää ennalta sovitun määrän asiantuntijatyötä normaalia tuntiveloitusta edullisempaan hintaan. Voit hankkia palvelun 12 kuukaudeksi kerrallaan ja se sisältää valintasi mukaan 10, 20 tai 30 tuntia työtä.

Pääkäyttäjäpalvelu sisältää yhdessä sovitut työt, joita tyypillisesti ovat:

  • Uuden ohjelmaversion asentaminen (Lemonsoft Alustapalveluiden asiakkailla tämä sisältyy kuukausihintaan)
  • Testausympäristön ylläpito
  • Uuden ohjelmaversion hyödyllisiksi katsottujen uusien toimintojen kouluttaminen käyttäjille
  • Käyttäjien kokemien haasteiden selvittely tilanteissa, jotka eivät kuulu normaalin ylläpitopalvelun piiriin.
  • Käyttäjien kouluttaminen
  • Ratkaisun hakeminen kuvattuun ongelmaan

Hinta: 1200€/2100€/2850€ tuntimäärästä (10/20/30) riippuen. Suosittelemme osaa tapaamisista pidettäväksi paikan päällä, jolloin veloitamme myös matkakulut. Hinnat ovat verottomia.

Ohjelmaräätälöinnit

Lemonsoft on vakio-ohjelmisto, johon voit teettää laajennuksia API-rajapintojen avulla. Laajennusten lisäksi toteutamme irrallisia ohjelmia, erilaisia automatisoituja palveluita ja nopeutettua yleiskehitystä.

Ohjelmaräätälöinti sisältää ylläpidon, jonka avulla varmistat räätälöinnin toimivuuden ohjelmiston kehittyessä.

Mikäli sinulla on tarve, jota vakioratkaisu ei täytä, ole yhteyksissä, niin haemme ratkaisun. Yhteyshenkilönä näille toimii järjestelmäkonsultti Seppo Kaile, seppo.kaile@lemonsoft.fi.

Hinta: Tarjouksen mukaan tai tuntitöinä. Räätälöinnin vuosiylläpito on 15% räätälöinnin hinnasta.

LemonCare integraatiot

Integraatiot, joihin myös yritysten väliset EDI-sanomat kuuluvat, ovat vakiona Service Desk -tuen piirissä ja tällöin vasteaika on kaksi päivää.
EDI-sanomien käyttöönottaminen kullekin kumppanille on oma projektinsa, jolloin sanomien tietosisältö varmistetaan ja kumppani testaa tietosisällön. Normaalikäytössä teknisiä ongelmia ei juurikaan ole, mutta inhimillisistä tekijöistä johtuvia sanomapuutteita saattaa ilmetä. Tällöin suurikin määrä sanomia saattaa jäädä jumiin odottamaan korjausta. EDI-sanomat ja esimerkiksi kauppapaikkaintegraatiot ovat useimmiten erittäin bisneskriittisiä ja mahdollisissa häiriötilanteissa nopean ja henkilökohtaisen avun saaminen on tärkeätä.

LemonCare Integraatiot -palvelun avulla saat konsulttimme avuksi kahden tunnin vasteajalla. Voit soittaa tai laittaa sähköpostia suoraan hänelle, ja tilanne ratkeaa nopeasti. Palvelu sisältää myös Lemonsoft Alustaratkaisuasiakkaiden virheellisten EDI-lähetyssanomien monitoroinnin, jonka normaalisti teet itse.

Hinta: Palvelu ostetaan 12 kuukauden jaksoissa ja hinta on 500 euroa vuodessa kutakin kumppania kohden. Maksimissaan hinta on 2.500 euroa vuodessa. Hintaan lisätään arvonlisävero.