Asiakkuudenhallinta on toimintamalli, jonka avulla yrityksesi rakentaa paremmat suhteet asiakkaisiinsa. Asiakkuudenhallinta (CRM) –ohjelman avulla annat organisaatiollesi työkalut asiakkuuksien ja myynnin johtamiseen. Pystyt hoitamaan asiakkuuksia kokonaisvaltaisesti, vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin entistä paremmin sekä tehostamaan markkinointia ja myyntiä.


Kuva: Asiakaskeskuksesta näet tilannekuvan asiakkaasta.

Osa kokonaisratkaisua

Asiakkuudenhallinta on saumaton osa Lemonsoft-toiminnanohjausta. Käytössäsi on asiakkaista automaattisesti maksukäyttäytyminen ja myyntitiedot. Näet tarjous- ja tilauskannan, laskutuksen sekä projektien ja tuotannon tilanteen reaaliajassa. Voit kirjata tapahtumia eri ohjelmista ja kohdistaa ne esimerkiksi tilaukselle.

Asiakastietämys koko organisaation käyttöön

Kun kommunikoit asiakkaan kanssa, kirjaa oleelliset tiedot tapahtumaksi. Voit luokitella ja ryhmitellä tapahtumat organisaatiosi strategisten tavoitteiden mittaamista varten.

Näet helposti, ketkä henkilökunnasta ovat olleet asiakkaaseen yhteydessä ja mitä asia on koskenut. Voit myös liittää tapahtumiin muistiot ja muut dokumentit, jolloin ne ovat helposti kaikkien saatavilla.

Tapahtuma voi synnyttää työtehtävän itsellesi tai esimerkiksi myyjälle. Voit kerätä työtehtävistä myös laskutettavaa aikaa.


Kuva: Tapahtumakeskus-näytöllä voit tarkastella ja suodattaa CRM-tapahtumia laajasti sekä luoda uusia tapahtumia.

Kuva: Myyjän näkymä – näytöllä myyjä hallitsee keskitetysti omaa tekemistään

Tarjouskanta haltuun

Tarjouslaskennalla luot tarjouksia ja lähetät ne välittömästi sähköpostitse asiakkaalle. Tehdyt tarjoukset tallentuvat asiakkaan taakse ja voit aina tarvittaessa palata tarjoushistoriaan. Lemonsoft-tarjouslaskennan erityispiirteitä ovat ns. hiljaisen tiedon keruu (=kilpailijatieto) ja ennustettavuus.

Voitetut ja hävityt tarjoukset ovat analysoitavissa ja tuovat arvokasta lisätietoa myynnin tueksi.

Hyväksytyn tarjouksen siirrät myyntitilaukseksi ja edelleen laskuksi.

Tarjouslaskenta tukee myös konfiguroitavia tuoterakenteita ja projektinhallintaa.


Markkinointi

Kohderyhmillä hoidat markkinoinnin ja voit hyödyntää sitä myös tilaisuuksien ja koulutusten järjestämisessä ja massatiedottamisessa.

Muodostat helposti kohderyhmän massakirjeitä, soittolistaa tai sähköpostimarkkinointia varten haluamillasi rajauksilla kampanjointia varten. Tavoitat oikeat ihmiset oikeassa asiassa ja lisäät markkinointisi tehokkuutta.


Kuva: Asiakkuudenhallinnan vakiomittarista näet prospektien ja asiakkaiden määrän kehittymisen sekä myyntitunnelin onnistumisen.

Myyntiputki

Luo yrityksesi myyntiprosessille sopivat myyntiputket myyntitiimien seurantatyökaluksi.

Myyntimahdollisuuksien edetessä näet graafisesti, miten prospektikanta hyödynnetään, paljonko se tuottaa asiakaskäyntejä, tarjouksia ja toteutuneita kauppoja. Voit tarkastella yksittäisten myyjien menestymistä ja etenemistä vinkistä kauppaan.

Sopimuslaskutus

Perusta toistuvat laskut asiakasrekisteriin sopimuksiksi. Yhdellä asiakkaalla voi olla useita erilaisia sopimuksia, joille määrittelet laskutettavat nimikkeet, laskutusjakson ja voimassaolon.


Kuva: Asiakassopimusten tilanteen näet kootusti yhdeltä näytöltä