Asiakkuudenhallinta on toimintamalli, jonka avulla ylläpidät ja rakennat paremmat suhteet sidosryhmiisi. Lemonsoftin Asiakkuudenhallinta (CRM) –sovelluksen avulla organisaatiosi saa työkalut asiakkuuksien, muiden sidosryhmien sekä myynnin johtamiseen. Pystyt hoitamaan asiakkuuksia kokonaisvaltaisesti, vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin nopeammin. Oikeiden työkalujen avulla sekä markkinointi että myynti on entistä tehokkaampaa.


Asiakastiedot

Asiakastiedot

Asiakastiedoissa ylläpidät tärkeimmät asiakkaisiin liittyvät tiedot. Tietojen tarkastelu, päivittäminen tai uuden asiakkaan luominen on helppoa, vaikka mobiililaitteella myyntimatkan lomassa. Tiedot ovat käytettävissäsi juuri silloin, kun tarvitset.

Asiakaskeskus

Asiakaskeskus on portti asiakkaan CRM-tapahtumiin, tarjouksiin, liideihin, myyntitilauksiin ja laskutukseen – tärkeimpiin tietoihin, joita tarvitset asiakkaasta.

Tietojen tarkastelun lisäksi pääset luomaan uusia tietueita yhdestä ja samasta paikasta. Näkymä skaalautuu hyvin erikokoisille näytöille, joten esimerkiksi tapahtuman kirjaaminen onnistuu mobiililaitteella – kun asiat ovat vielä tuoreena muistissa.


Asiakaskeskus

Kohderyhmät

Kohderyhmät

Kohderyhmät ovat hyvä apu markkinoinnin ja tiedottamisen hoitamiseen kohdennetusti. Voit luoda erityyppisiä listauksia asiakkaista ja yhteyshenkilöitä käyttäen pohjana Lemonsoftin asiakasrekisterin kattavia tietoja. Samalla voit luoda CRM-tapahtuman kohderyhmälle tai kaikille kohderyhmän asiakkaiden yhteyshenkilöille.

Seuranta

Tapahtumakeskus kokoaa tiedot kaikista CRM-tapahtumista määriteltyjen tapahtumaluokkien ja -tyyppien mukaan lajiteltuna. Samasta näkymästä pääset tapahtumien listauksiin ja aina yksittäisen tapahtuman tietoihin asti.


Tapahtumakeskus

Myyntimahdollisuus

Tarjouslaskenta

Tarjouslaskenta on osa Lemonsoft Onlinen asiakkuudenhallintaa, jonka avulla kirjaat tarjouksien lisäksi myyntimahdollisuudet (liidit) järjestelmään.

Myyntimahdollisuuksien kirjaamisessa voit käyttää apuna valmiiksi määriteltyjä syöttölistoja, joita käyttämällä tuotteiden ja määrien syöttäminen käy todella nopeasti. Skaalautuvan näkymän ansiosta tämänkin voit tehdä mobiililaitteella saman tien, vaikka messuilla.

Myynnin tavoitteet

Myynnin tavoitteet sovelluksessa voidaan asettaa myynnin CRM-tapahtumiin liittyvä tavoitteita, esimerkiksi asiakastapaamiset, sähköpostit, puhelut ja tarjoukset. Nämä ovat itse määriteltävissä omien tarpeiden mukaiseksi.

Tavoitteet asetetaan myyjätasolla ja myyjä voi seurata omia tavoitteitaan Myynnin tavoitteet tai Myyjän näkymä -sovelluksessa. Esimies voi tarkastella samassa näkymässä yhden tai useamman alaisensa tavoitteita ja toteumaa.

Tavoitteita voi luoda ja päivittää samassa ikkunassa. Muutokset päivittyvät välittömästi näkymään.


Myynnin tavoitteet

Myyjän näkymä

Myyjän näkymä

Myyjän näkymässä myyjä näkee omat myyntiin liittyvät tavoitteet ja toteumat.

Myyjälle asetetut tavoitteet ovat näin hyvin seurattavissa. Kun myyjälle on asetettu tavoitteita asiakastapaamisten, tarjousten määrään tai euromääräisen myynnin suhteen, on nämä kaikki tarkasteltavissa yhdessä näkymässä. Tilastointi sisältää budjetin, toteuman ja katteen selkeästi esitettynä.

Myyjä voi seurata reaaliaikaisesti omaa toimintaansa ja esimies kaikkien myyjien toimintaa. Myyntipalavereihin tarvittava aineisto on heti saatavilla ja voidaan tehdä oikeaan tietoon perustuvia johtopäätöksiä ja toimintasuunnitelmia.

Lisäksi näkymästä pääsee käsiksi omiin myyntitilauksiin, tehtäviin ja kirjattuihin liideihin.

Myyntijohdon keskus

Myyntijohdon keskus kertoo yhdellä silmäyksellä myynnin kehityssuunnan, tietoja tarjouskannasta, myyntivaiheiden etenemisestä ja kuinka kaupat kotiutuvat.

Tietoja voi tarkastella halutulla aikavälillä ja pääset porautumaan tarjouksiin ja myyntimahdollisuuksiin samasta näkymästä.

Havainnolliset tietolaatikot sisältävät tärkeimmät tiedot reaaliaikaisesti, etkä joudu muodostamaan enää erikseen lukuisia raportteja myyntitiimin palavereihin.


Myyntijohdon keskus

Myyntiputki

Myyntiputki

Myyntivaiheen eteneminen on helppo päivittää siirtämällä tarjous tai liidi laatikosta toiseen. Tieto päivittyy välittömästi Myyntijohdon keskukseen.

Lisäksi voit kirjata tarjoukseen tai liidiin liittyvän CRM-tapahtuman suoraan Myyntiputken hallintanäytöltä.

Esimies voi tarkastella näkymässä kaikkien tai valittujen alaistensa myyntiputkea.

Lisenssi ja hinnat

LemonOnline Asiakkuudenhallinnan lisenssi on OCRM ja käyttäjäkohtainen hinta on 12,90 euroa kuukaudessa.

LemonOnline Myyntijohdon työkalut -lisenssi on OCRME ja hinta on 29,90 euroa kuukaudessa käyttäjää kohden.