Hilkka Heikkinen ”Mehän jo tunnetaankin!”

Asiakkuuspäällikkö Hilkka Heikkinen on tuttu kasvo taloushallinnon ammattilaisten keskuudessa


Lemonsoft Oy:n asiakkuuspäällikkö Hilkka Heikkinen tuntee asiakkaansa, monet jo aikaa ennen Lemonsoft Oy:ssä työskentelyn aloittamista. ”Tilitoimistoalan erityispiirteenä on, että valtaosa taloushallinnon ammattilaisista kokoontuu yhteen säännöllisesti. Tämän myötä muodostuu melko kokonaisvaltainen tuntemus muista alan toimijoista.”, Heikkinen kertoo. Verkostoituminen tapahtuu usein alan tapahtumissa, kuten kesäpäivillä tai vuosittaisilla Taloushallintoliiton Tili-ja veropäivillä. Toimialan erityisyydestä kertoo myös tietyssä määrin tapahtuva keskinäinen yhteistyö, vaikka yritykset kilpailevatkin samojen asiakkaiden huomiosta. Taloushallinnon tapahtumien ja kontaktien myötä Hilkka tutustui myös Lemonsoftin edustajiin, joka johti aikanaan uusiin haasteisiin yrityksen myyntipäällikkönä.

Aiemmin mm.  taloushallinnon ulkoistamisprojekteissa sekä ulkomailla kansainvälisissä IT-taloissa työskennellyt Hilkka vastaa nyt Lemonsoftin tilitoimistoasiakkuuksista. Vaikka Heikkisen työnantaja sekä asiakkaat ovat nyt kotimaassa, on työskentelyalue maantieteellisesti laaja. Varsinaisten yrityskäyntien lisäksi asiakkuuspäällikkö on tiiviisti yhteydessä asiakkaisiinsa mm. Skypen, puhelimen ja sähköpostin kautta. Asiakasyritykset tarvitsevat tukea mm. ongelmatilanteissa tai ohjelmiston uusia ominaisuuksia opeteltaessa. Yhteydenpito on aktiivista paitsi asiakkaiden ja asiakkuuspäällikön välillä, mutta luonnollisesti myös Lemonsoftilla sisäisesti. Hilkka välittää eteenpäin asiakkaidensa kehitysajatuksia ja toisaalta haasteita, joihin tarvitaan syvällisempää selvittelyä.

Työnsä sisältöä ajatellessa Heikkinen nauttii erityisesti mahdollisuudesta nähdä omien käsiensä jättämä jälki. Paras kiitos on tietysti tyytyväinen asiakas, joka käyttää mielellään tulevaisuudessakin Lemonsoftin tarjoamia työkaluja: ”Hyvä luo hyvää ympärilleen ja onnistumiset lisää onnistumisia.”

Vaikka tekniikan kehittymisen myötä myös asiakkaiden vaatimukset kasvavat, voi asiakkuuspäällikkö seistä tuotteen takana hyvillä mielin: ”Pystymme tarjoamaan asiakkaillemme laajan, hyvin skaalautuvan ohjelman, laskutuksesta toiminnanohjaukseen ja henkilöstöhallintaan. Pärjäämme kokonaisratkaisuja tarjoamalla: ohjelmalla, joka vastaa tämän päivän tarpeisiin.” Tilitoimistoalan tulevaisuutta pohtiessa Heikkinen uskoo näkevänsä konkreettisia muutoksia ohjelmistojen kehittymisen myötä: ”Automatiikka ja älykkäät sovellukset luovat pohjan uudenlaisten palveluyritysten luomiselle. Uskon, että palveluala muuttuu automaation osalta ja kehittyy yhä enemmän ennusteiksi, konsultoinniksi sekä rahoitusosaamiseksi.”

Kohta kolme vuotta Lemonsoftilla työskennellyt Heikkinen iloitsee työpäivien vaihtelevuudesta ja työnantajan eteenpäin vievästä otteesta. ”On mukavaa olla mukana yrityksessä, joka tekee koko ajan jotain uutta ja joka samalla kasvaa ja pärjää hyvin. Mielestäni olemme riittävän sopivan kokoinen organisaatio työyhteisön tutustumista ajatellen.” Myös pehmeät arvot tulevat toiminnassa hyvin esiin: Hilkka kokee Lemonsoftin yhteistyön toimivan eri toimipisteiden sijainneista huolimatta, sillä kollegat tarjoavat toisilleen tarvittaessa tukea sekä neuvoja. Henkilöstön sijainti viidessä eri toimipisteessä edellyttää tiimiltä luonnollisesti oma-aloitteisuutta yhteydenpitoon.

Hilkka Heikkinen arvioi, että Lemonsoft työnantajana tarjoaa sopivia haasteita erityisesti niille, jotka haluavat tehdä työtä jatkuvasti kehittyvän tuotteen parissa: ”Meillä pärjää tyyppi, joka pitää työn vaihtelevuudesta. Rentoudesta ja hyvästä huumorintajusta ei myöskään ole haittaa.” Kotikonttorilla Hilkan paras työkaveri on mäyräkoira Edi. Karvakuonoinen kollega toimii ”hiljaisena tiiminjäsenenä”, joka huolehtii osaltaan asiakkuuspäällikön työhyvinvoinnista vinkkaamalla säännöllisestä ulkoilman tarpeesta.

FacebookTwitterWhatsAppLinkedInEmail
Katso avoimet työpaikat »